هفته ازدواج،‌مجالی است برای یادآوری این نکته که هنوز راهکارهای مسئولان برای حل مشکلات ازدواج جوانان ‌به نتیجه‌ای نرسیده ‌است

مشکلات،‌ ازدواج را طلاق نمی‌دهد

آمار دولتی در ژاپن نشان می‌دهد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جوانان این کشور به جامعه‌گریزی دچار هستند و زندگی در تنهایی و جدا از دیگران را انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۹۵۰۰۰۷
تمایل جوانان ژاپنی به "جامعه‌گریزی"

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایسنا، این پدیده که در زبان ژاپنی "هیکیکوموری" نام دارد به افرادی که به شدت گوشه‌گیر هستند اطلاق می‌شود. هیکیکوموری در لغت به معنی کناره گرفتن و محصور شدن است و به کسانی گفته می‌شود که به طور کامل از جامعه خود بریده‌اند و در تنهایی و انزوای اتاق خود به یک فعالیت سرگرم‌کننده مثل بازی‌های رایانه‌ای مشغول می‌شوند.

طبق اعلام وزارت سلامت، کار و رفاه ژاپن به طور معمول این اشخاص مدت شش ماه یا بیشتر در خانه می‌مانند بدون آنکه برای رفتن به مدرسه و سر کار و همچنین معاشرت با دیگران از خانه خارج شوند.

در مطالعه جدید مشخص شد ۵۴۱ هزار نفر از افراد ۱۵ تا ۳۹ ساله در این کشور در تنهایی و انزوا زندگی می‌کنند. در حقیقت این رقم کمتر از عددی است که سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود. بررسی انجام شده در آن سال حاکی از آن بود که ۶۹۶ هزار نفر از مردم ژاپن با پدیده هیکیکوموری مواجه هستند.

هر چند طبق بررسی جدید این افراد برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به گذشته، زندگی تنها و جدا از دیگران را انتخاب می‌کنند و تعداد افرادی که حداقل برای مدت هفت سال به این شیوه از زندگی روی می‌آورند ۳۹ درصد مجموع آنان را تشکیل می‌دهند.

همچنین در این بررسی آمده است تعداد افراد با سن بالاتر که گوشه‌گیر هستند افزایش یافته به گونه‌ای که تعداد افراد گوشه‌گیر ۳۵ تا ۳۹ ساله در مدت زمان شش سال دو برابر شده است.

هیکیکوموری به عنوان یک اختلال رسمی طبقه بندی نشده و روش درمانی برای آن پیشنهاد نشده است. پزشکان معتقدند تاثیرات فرهنگی و روان شناختی در کنار یکدیگر باعث می‌شوند افراد احساس کنند نیاز دارند از دیگران دور شوند. این مشکل بیشتر در مردان شایع است زیرا در شروع زندگی برای موفق شدن هم در تحصیل و هم در حرفه‌شان با فشارهای زیادی روبرو هستند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، افراد مبتلا به هیکیکوموری از طبقه متوسط جامعه و اغلب تحصیل‌کرده هستند. آنها بیشتر ترجیح می‌دهند در خانه بمانند بازی‌های کامپیوتری انجام داده یا کتاب‌های کمدی بخوانند تا اینکه با دیگران تعامل داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها